Ügyfélkapu

Hogyan tudok SPF rekordot beállítani?

Az SPF rekord hozzáadásával elősegítheti, hogy emailjei célt érjenek, illetve elejét veheti a hamis visszapattanó üzenetek érkezésének. Ez a beállítás tanúsítja, hogy az Ön email címe jogosult leveleket küldeni a tárhely IP címéről.

Számos szolgáltató ellenőrzi, hogy a feladó jogosult-e emailt küldeni az adott IP címről, s csak a hitelesített címekről fogad leveleket. Ezzel az ellenőrzéssel azt lehet például megelőzni, hogy spameket küldjenek úgy, hogy az Ön email címét hamisítják a feladó részhez. Szintén elkerülhető, hogy az ilyen módon hamisított levelek visszapattanó emailjei Önhöz jussanak vissza. Ezek miatt általában javasolt az SPF beállítás bekapcsolása.

Az SPF használatát a cPanelen tudja beállítani néhány kattintással, az alábbiak szerint:

1) Keresse meg a cPanelben az Emailek dobozt, majd kattintson a Hitelesítés ikonra.




2) Keresse meg az SPF menüpontot, és kattintson az Engedélyezés gombra.



3) A cPanel visszaigazolja, hogy a beállítás engedélyeze lett. Önnek nincs vele további teendője, az SPF automatikusan bekerült a domainjei DNS zónájába.
A beállítás az összes tárhelyen található domainre érvényes lesz, nem kell külön beállítani mindegyiknél.




Ha esetleg másik szerverről is küld emaileket, nem csak a tárhelyszerverről:

4) Keresse meg a "Additional IP Address blocks for your domains (IPv4 or IPv6)" részt, és mellette a Hozzáadás gombot.




5) A felpattanó kis ablakban adja meg a levelezésre használt további szerver IP-jét.


6) Az oldal alján kattintson a Frissítés gombra, hogy az SPF beállítás frissüljön a további IP-vel.



Figyelem! A leírásban szemléltetett beállításoknak akkor lesz hatása, ha a domainje névszervereit mi szolgáltatjuk, illetve ha a leveleit a mi szerverünkön keresztül (is) küldi!

Hasznosnak találta ezt a választ?

Olvassa el ezt is


Nyelv: